۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۳۹۱۵۰
امام جمعه محمود ‌آباد:

 نماز جمعه مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی است

امام جمعه محمود ‌آباد تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و گفت: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را نخواهند داد.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌بودن پنجم مرداد سالروز تأسیس نماز جمعه‌، گفت: نماز جمعه یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی و پایگاهی برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام است.

 

وی با اشاره به نقش ستادهای نماز جمعه گفت: ستادهای نماز جمعه بازوان پرتوان ائمه جمعه و اعضای آن به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) پرچمداران و حامیان ائمه جمعه هستند که در طول هفته تلاش گسترده ای در جهت برپایی باشکوه نماز جمعه انجام می دهند.

 

امام جمعه محمود آباد حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام موسوی تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را نخواهد داد.

 

وی نماز جمعه را عامل تحرک و پویایی هر منطقه عنوان کرد و گفت: تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری و وحدت و همدلی است و همواره تلاش شد از این تریبون صدای مشکلات مردم به گوش مسؤولان برسد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به احداث مصلای نماز جمعه شهر محمودآباد، گفت: بیش از دو سال است که عملیات عمرانی احداث این ساختمان آغاز شده و تاکنون سقف و ستون طبقه نخست احداث شده و تکمیل و تجهیز این مصلی نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی درباه گرایش جوانان به نماز جمعه و حضور در این نماز عبادی و سیاسی، گفت: جوانان ایران اسلامی به دین و ارزش‌های آن پایبند هستند و حضور پرشور در برنامه های معنوی گواه بر این ادعا دارد، ولی بی‌شک امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهر در جذب و حضور بیش از پیش جوانان در نماز جمعه تأثیرگذار است.

 

امام جمعه محمودآباد ذهن جوان را آماده پذیرش هر موضوعی دانست و گفت: دیروز جنگ دشمن بر سر مرزها بود، اما امروز در مغزها است و همه دشمنان قسم خورده این نظام بر آنند تا از طریق ماهواره، اینترنت، شبکه‌ها و فضاهای مجازی جوانان را از ارزش‌های اصلی انقلاب دور کنند تا از این طریق بتوانند در آنها نفوذ و رسوخ کنند.

 

وی با بیان این نکته که دشمنان از نماز جمعه می ترسند، بیان کرد: باید کاری کنیم که بینی دشمنان با حضور گسترده مردم در پایگاه های سیاسی عبادی نماز جمعه در سراسر کشور همچنان به خاک ذلت مالیده شود.

 

حجت الاسلام موسوی همدلی و نزدیکی دل ها را از ویژگی های برجسته نمازجمعه عنوان و تصریح کرد: در تنها سوره ای که برای شرکت در نماز به کلمه شتاب اشاره شده است سوره جمعه است و در هزار و 400 سال قبل در زمان پیامبر گرامی اسلام مردم برای شرکت در نماز جمعه شتاب می کردند.

 

وی به کارکرد نمازجمعه در دو بعد سیاسی و عبادی اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه سبب تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی می شود و قلوب مؤمنان را به هم نزدیک تر می کند.

 

امام جمعه محمود آباد با تأکید بر این که نماز جمعه اقتدار ملت ایران را به منصه ظهور می رساند، گفت: نماز جمعه نقش مهم و سازنده در سلامت روانی جامعه دارد، زیرا در این عبادت از مشکلات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه صحبت می شود و مردم با شنیدن و روشن شدن این مشکلات آرامش می گیرند.

 

وی به بُعد معنوی نماز جمعه و جنبه عبادی آن اشاره کرد و افزود: نماز گزاری که جهت شرکت در نماز جمعه از خانه حرکت می کند برای هر قدمش 20 حسنه نوشته می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این نکته که نماز جمعه شکوه و عزت مسلمین را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از هشتصد تریبون نماز جمعه مشغول به اقامه نماز جمعه هستند و اگر این حضور گسترده به یکدیگر بپیوندند جمع عظیمی از مؤمنان را در یک روز از هفته نشان می دهد که وفادار به اسلام و نظام اسلامی و بهره مند از این نماز جمعه هستند.

 

وی با  اشاره به یکی از کارکردهای اجتماعی نماز جمعه، اظهار داشت: نمازجمعه از ابتدای اسلام تا به امروز و به ویژه از ابتدای انقلاب اسلامی برکات و کارکرد بسیار و خدمت عظیم و بزرگی به این کشور ارائه داده است و گرد و غبارهایی که عناصر مفسد جامعه بوجود آوردند را زدوده است.

 

امام جمعه محمود آباد نماز جمعه را مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: نمازجمعه توانست زمینه الفت و وحدت را میان مسلمین و ارتباط بیش از گذشته مؤمنان با اسلام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب فراهم کند و بسیاری از برکاتی که ما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم به وسیله نماز جمعه صورت گرفته است.

 

این استاد حوزه علمیه قدرشناسی و لزوم توجه به نمازجمعه را از سوی مسؤولان متذکر شد و اظهار داشت: مسؤولان نظام اسلامی باید نسبت به نماز جمعه توجه جدی تری نشان بدهند و به ظرفیت، کارکرد و اهتمامی که در این زمینه می ورزند توجه بیشتری داشته باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات